Personvernerklæring (EU)

Denne personvernerklæringen ble sist oppdatert den november 17, 2020 og gjelder alle innbyggere i EØS området.

I denne personvernerklæringen forklarer vi hva vi gjør med dataene vi innhenter om deg via https://kursmeg.no. Vi anbefaler deg å lese denne uttalelsen nøye. I vår behandling overholder vi kravene i personvernlovgivningen. Det betyr blant annet at:

  • vi oppgir tydelig hvilke formål vi behandler personopplysninger for. Vi gjør dette ved hjelp av denne personvernerklæringen;
  • vi tar sikte på å begrense samlingen av personopplysninger til bare de personopplysningene som er nødvendige for legitime formål;
  • vi ber først om ditt eksplisitte samtykke til å behandle dine personopplysninger i tilfeller som krever ditt samtykke;
  • vi tar passende sikkerhetstiltak for å beskytte dine personopplysninger og krever også dette fra parter som behandler personopplysninger på våre vegne;
  • vi respekterer din rett til å få tilgang til dine personopplysningene eller har de korrigert eller slettet, på forespørsel.

Hvis du har spørsmål, eller ønsker å vite nøyaktig hvilke data vi oppbevarer om deg, kan du kontakte oss.

1. Formål, data og oppbevaringsperiode

1.1 Vi bruker dine data til følgende formål:

Kontakt - via telefon, e-post, og/eller nett-skjema

For dette formålet bruker vi følgende data:

  • Navn, adresse og by
  • E-post adresse
  • Telefonnummer
  • Andre:

Bedriftsinformasjon

Grunnlaget for at vi kan behandle disse dataene er:

Samtykke innhentet

Oppbevaringsperiode

Vi beholder disse dataene når tjenesten avsluttes i følgende antall måneder: 18

1.2 Vi bruker dine data til følgende formål:

Betalinger

For dette formålet bruker vi følgende data:

  • Navn, adresse og by
  • E-post adresse
  • Finansielle data
  • Brukernavn, passord og andre kontospesifikke data
  • Ip-adresse
  • Telefonnummer
  • Andre:

Bedriftsinformasjon

Grunnlaget for at vi kan behandle disse dataene er:

Samtykke innhentet

Oppbevaringsperiode

Vi beholder disse dataene når tjenesten avsluttes i følgende antall måneder: 18

1.3 Vi bruker dine data til følgende formål:

Registrering av konto

For dette formålet bruker vi følgende data:

  • Navn, adresse og by
  • E-post adresse
  • Brukernavn, passord og andre kontospesifikke data
  • Ip-adresse
  • Telefonnummer
  • Andre:

Bedriftsinformasjon

Grunnlaget for at vi kan behandle disse dataene er:

Samtykke innhentet

Oppbevaringsperiode

Vi beholder disse dataene når tjenesten avsluttes i følgende antall måneder: 18

1.4 Vi bruker dine data til følgende formål:

Nyhetsbrev

For dette formålet bruker vi følgende data:

  • E-post adresse

Grunnlaget for at vi kan behandle disse dataene er:

Samtykke innhentet

Oppbevaringsperiode

Vi beholder disse dataene til tjenesten avsluttes.

1.5 Vi bruker dine data til følgende formål:

For å støtte tjenester eller produkter som en kunde ønsker å kjøpe eller har kjøpt

For dette formålet bruker vi følgende data:

  • Navn, adresse og by
  • E-post adresse
  • Finansielle data
  • Brukernavn, passord og andre kontospesifikke data
  • Ip-adresse
  • Besøksadferd
  • Telefonnummer
  • Andre:

Bedriftsinformasjon

Grunnlaget for at vi kan behandle disse dataene er:

Samtykke innhentet

Oppbevaringsperiode

Vi beholder disse dataene når tjenesten avsluttes i følgende antall måneder: 18

1.6 Vi bruker dine data til følgende formål:

For å være i stand til å tilfredsstille rettslige forhold

For dette formålet bruker vi følgende data:

  • Navn, adresse og by
  • E-post adresse
  • Finansielle data
  • Brukernavn, passord og andre kontospesifikke data
  • Telefonnummer
  • Andre:

Bedriftsinformasjon

Grunnlaget for at vi kan behandle disse dataene er:

Juridisk forpliktelse

Oppbevaringsperiode

Ved avslutning av tjenesten beholder vi disse dataene for følgende periode: 10 år.

1.7 Vi bruker dine data til følgende formål:

Samle og analysere statistikk for forbedring av nettsted.

For dette formålet bruker vi følgende data:

  • Ip-adresse
  • Besøksadferd

Grunnlaget for at vi kan behandle disse dataene er:

Samtykke innhentet

Oppbevaringsperiode

Vi beholder disse dataene når tjenesten avsluttes i følgende antall måneder: 18

1.8 Vi bruker dine data til følgende formål:

For å kunne tilby tilpassede produkter og tjenester

For dette formålet bruker vi følgende data:

  • Navn, adresse og by
  • E-post adresse
  • Brukernavn, passord og andre kontospesifikke data
  • Ip-adresse
  • Besøksadferd
  • Telefonnummer
  • Andre:

Bedriftsinformasjon

Grunnlaget for at vi kan behandle disse dataene er:

Samtykke innhentet

Oppbevaringsperiode

Vi beholder disse dataene når tjenesten avsluttes i følgende antall måneder: 18

2. Deling med andre parter

Vi deler eller avslører bare disse dataene til databehandlere for følgende formål:

Databehandlere

Navn: Venturis AS
Land: Norge
Hensikt: Levere digitale tjenester som er nødvendig for drift og vedlikehold av nettsider, alle interne kontorstøttesystemer, salgsstøttesystemer og digital markedsføring.

Navn: 
Land: 
Hensikt: 

3. Cookies

Nettstedet vårt bruker cookies. For mer informasjon om cookies, se vår cookie-erklæring

Vi har inngått en databehandlingsavtale med Google.

4. Sikkerhet

Vi er forpliktet til sikkerheten til personopplysninger. Vi tar passende sikkerhetstiltak for å begrense misbruk av og uautorisert tilgang til personopplysninger. Dette sikrer at bare de nødvendige personene har tilgang til dataene dine, at tilgang til dataene er beskyttet, og at våre sikkerhetstiltak regelmessig blir gjennomgått.

5. Tredjeparts nettsteder

Denne personvernerklæringen gjelder ikke tredjeparts-nettsteder koblet til via lenker på nettstedet vårt. Vi kan ikke garantere at disse tredjepartene håndterer dine personopplysninger på en pålitelig eller sikker måte. Vi anbefaler at du leser personvernerklæringene til disse nettstedene før du bruker disse nettstedene.

6. Endringer i denne personvernerklæringen

Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i denne personvernerklæringen. Det anbefales at du konsulterer denne personvernerklæringen regelmessig for å være klar over eventuelle endringer. I tillegg vil vi aktivt informere deg der det er mulig.

7. Få tilgang til og endre dataene dine

Hvis du har spørsmål eller ønsker å vite hvilke personopplysninger vi har om deg, kan du kontakte oss. Du kan kontakte oss ved å bruke informasjonen nedenfor. Du har følgende rettigheter:

  • Du har rett til å vite hvorfor dine personlige data er nødvendige, hva som vil skje med dem og hvor lenge de blir beholdt i.
  • Rett til tilgang: Du har rett til tilgang til dine personopplysninger som er kjent for oss.
  • Rett til retting: du har rett til å supplere, rette, slette eller blokkere dine personopplysninger når du måtte ønske det.
  • Hvis du gir oss ditt samtykke til å behandle dataene dine, har du rett til å tilbakekalle det samtykket og å få dine personlige data slettet.
  • Rett til å overføre dataene dine: du har rett til å be om alle dine personopplysninger fra behandlingsansvarlig og overføre dem i sin helhet til en annen behandlingsansvarlig.
  • Retten til å innvende: du kan innvende mot behandlingen av dataene dine. Vi overholder dette, med mindre det er berettiget grunn til behandling.

Sørg for å alltid oppgi hvem du er, slik at vi kan være sikre på at vi ikke modifiserer eller sletter data fra feil person.

8. Innsending av en klage

Hvis du ikke er fornøyd med måten vi håndterer (en klage på) behandlingen av dine personopplysninger, har du rett til å sende inn en klage til Datatilsynet.

9. Kontakt-detaljer

Kursmeg.no AS
Henrik Ibsens gate 90, 0250 Oslo
Norge
Nettsted: https://kursmeg.no
E-post: personvern@kursmeg.no
Telefonnr: 41 51 00 51

Vedlegg

MemberPress

Introduction

This sample language includes the basics around what personal data your MemberPress plugin may be collecting, storing and sharing, as well as who may have access to that data. Depending on what settings are enabled and which additional addons are used, the specific information shared by your site will vary. We recommend consulting with a lawyer when deciding what information to disclose on your privacy policy.

Source: MemberPress

Who we are

Our website address: MemberPress Contact us at: https://memberpress.com/customer-support/ Our Privacy Policy: Privacy Policy

What personal data we collect and why we collect it

We collect information about you during the signup process as well as some basic activities such as the dates you make purchases, login to the site, or cancel/pause/resume your subscriptions with us.

What we collect and store

When you subscribe with us, we'll ask you to provide an email address. We'll use this information for purposes, such as, to:
    • — Send you information about your account and subscriptions. This may include payment receipts, password reset emails, and payment reminders.
    • — Create your membership account
 

How long we retain your data

We store information about you for as long as your account exists.

Who on our team has access

Members of our team have access to the information you provide us. For example, site Owner/Administrators can access:
      • — Order information such as your membership subscriptions, payment dates and amounts, and username / email address.
    • Any additional information added in your Member Profile can also be visible to the Administrator(s).
 

What we share with others

In this section you should list who you're sharing data with, and for what purpose. This could include, but may not be limited to, analytics/reporting tools, marketing services (such as email services like MailChimp, AWeber or ConvertKit), payment gateways, and third party embeds. We share information with third parties who help us provide additional contact services to you; for example – [enter your third party platforms such as Analytics, Email Marketing, or any others and short description of their purpose. If you have a DPA from that service, this would be a good place to include that also.]

Payments

In this subsection you should list which third party payment processors you're using to take payments on your store since these may handle customer data. We've included PayPal below as an example, but you should remove any of these if they are not in use on your site. We accept payments through PayPal. When processing payments, some of your data will be passed to PayPal, including information required to process or support the payment, such as the purchase total and billing information. Please see the PayPal Privacy Policy for more details.

WooCommerce

Denne eksempelteksten inneholder grunnleggende om hvilke personlige data butikken din kan samle inn, lagre og dele, samt hvem som har tilgang til dataene. Avhengig av hvilke innstillinger som er aktivert og hvilke utvidelser som brukes, vil den spesifikke informasjonen som er delt av butikken, variere. Vi anbefaler å rådføre deg med en advokat når du bestemmer hvilken informasjon som skal tas opp i dine personvernregler.

Vi samler inn informasjon om deg under betalingsprosessen i vår butikk.

Hva vi samler og lagrer

Når du besøker nettsiden vår, samler vi:
  • Produkter du har sett: Vi bruker dette til for eksempel å vise deg produkter du nylig har sett
  • Plassering, IP-adresse og nettlesertype: Vi bruker dette til formål som estimering av avgifter og frakt
  • Fraktadresse: Vi ber deg om å skrive inn dette, slik at vi for eksempel kan estimere frakt før du legger inn en bestilling, og sende deg bestillingen!
Vi bruker også informasjonskapsler for å holde oversikt over innholdet i handlekurven mens du surfer på nettstedet vårt.

Merk: du vil kanskje beskrive nærmere hvordan du bruker informasjonskapsler, og lenke til det herfra.

Når du kjøper fra oss, ber vi deg om å gi informasjon, inkludert navn, faktureringsadresse, fraktadresse, e-postadresse, telefonnummer, kredittkort/betalingsinformasjon og valgfri kontoinformasjon som brukernavn og passord. Vi bruker denne informasjonen til for eksempel:
  • Sende deg informasjon om din konto og bestilling
  • Svar på dine forespørsler, inkludert tilbakebetalinger og klager
  • Behandle betalinger og forhindre svindel
  • Sett opp din konto for butikken vår
  • Overholde alle juridiske forpliktelser vi har, som å beregne avgifter
  • For å forbedre våre butikktjenester
  • Send deg markedsføringsmeldinger, hvis du velger å motta dem
Hvis du oppretter en konto, lagrer vi ditt navn, adresse, e-post og telefonnummer, som vil bli brukt til å fylle ut kassen for fremtidige ordre. Som hovedregel tar vi kun vare på opplysninger om deg så lenge vi trenger dem til de formål som opplysningene er samlet inn til, og vi ikke lenger er lovpålagt å beholde dem. Vi vil for eksempel tar vare på ordreinformasjon i XXX år av regnskaps- og avgiftsmessige årsaker. Dette inkluderer navn og e-postadresse samt faktura- og leveringsadresse. Vi tar også vare på kommentarer og omtaler, hvis du velger å skrive dem.

Hvem som har tilgang

Medlemmer av vår stab har tilgang til informasjonen du oppgir til oss. For eksempel både Systemadministrator og Butikksjefer har tilgang til:
  • Ordreinformasjon, slik som hva som er kjøpt, når det ble kjøpt og hvor det skal bli fraktet til, og
  • Kundeopplysninger som for eksempel navn, e-postadresse samt faktura- og leveringsadresse.
Vår stab har tilgang til denne informasjonen for å hjelpe til med å gjennomføre ordre, behandle refunderinger og gi deg kundestøtte.

Hva vi deler med andre

I denne seksjonen bør du ha en liste over hvem du deler opplysninger med, og hvorfor du gjør det. Dette kan inkludere, men ikke være begrenset til: analyse, markedsføring, fraktleverandører og andre tredjepartsleverandører.

Vi deler opplysninger med tredjepartsleverandører som hjelper oss med å behandle ordre og levere nettbutikktjenesten; for eksempel --

Betalinger

I dette avsnittet bør du lage en liste over hvilke tredjepartsleverandører du bruker til å ta i mot betalinger i nettbutikken din, siden disse kan komme til å behandle personopplysninger. Vi har inkludert PayPal som eksempel, men du burde fjerne dette hvis du ikke bruker PayPal.

Vi aksepterer betalinger gjennom PayPal. Når betalingen behandles, vil noen av opplysningene dine overføres til PayPal, inkludert informasjon som er nødvendig for å gjennomføre eller behandle betalingen, slik som kjøpesum og betalingsinformasjon. Vennligst se PayPal Privacy Policy for flere detaljer.

Stripe

By using this extension, you may be storing personal data or sharing data with an external service. Learn more about how this works, including what you may want to include in your privacy policy.

YITH Plugins

This sample language includes the basics around what personal data your store may be collecting, storing and sharing, as well as who may have access to that data. Depending on what settings are enabled and which additional plugins are used, the specific information shared by your store will vary. We recommend consulting with a lawyer when deciding what information to disclose on your privacy policy.

What we collect and store

YITH WooCommerce Wishlist

While you visit our site, we’ll track:
  • Products you’ve added to the wishlist: we’ll use this to show you and other users your favourite products, and to create targeted email campaigns.
  • Wishlists you’ve created: we’ll keep track of the wishlists you create, and make them visible to the store staff
We’ll also use cookies to keep track of wishlist contents while you’re browsing our site.

Who on our team has access

YITH WooCommerce Wishlist

Members of our team have access to the information you provide us with. For example, both Administrators and Shop Managers can access:
  • Wishlist details, such as products added, date of addition, name and privacy settings of your wishlists
Our team members have access to this information to offer you better deals for the products you love.