Bearbeiding av nøkkelkunder - (Key Account Management) - Nettkurs (live)

kr 5950

Beskrivelse

Bearbeiding av nøkkelkunder

Key Account Management

Kurset tar for seg utfordringer og suksessfaktorer i arbeidet med å opparbeide og forvalte relasjonene med virksomhetens største og viktigste kunder. Et praktisk kurs med eksempler og sjekklister.

Detaljer for kurset

Varighet: 3 timer
Kursmateriell inkludert
Gunstigere pris for medlemmer
Faktura for alle bedrifter
  • For deg som selger tjenester og produkter på bedriftsmarkedet
  • Få innsikt i hvordan man beholdet og videreutvikle nøkkelkunder
  • Lær hvordan virksomheten kan bli kundens strategiske partner
  • Et praktisk kurs med eksempler og oppgaver

Kurset er rettet mot daglige ledere, bedriftens toppledelse, salgsdirektører, salgssjefer og Key Account Managere i virksomheter som selger tjenester og produkter på bedriftsmarkedet (B2B – Business to Business).

Kurset tar for seg utfordringer og suksessfaktorer i arbeidet med å opparbeide og forvalte relasjonene med virksomhetens største og viktigste kunder. Ofte er det slik at det er et fåtall kunder som står for det meste av både salgsvolum og lønnsomhet. Det er ikke uvanlig at færre enn 20% av kundene bidrar med mer enn 80% av både inntekt og dekningsbidrag. I løpet av kurset får deltakerne innsikt i hvordan man sikrer seg å beholde og videreutvikle disse nøkkelkundene og sørger for å bli deres strategiske partner.

I dette kurset får du innsikt i hvordan man bør tenke salg, salgsoppfølging og styring av nøkkelkunder i vår samtid. En samtid preget av tiltagende digitalisering, økende globalisering og innkjøpere som blir stadig mer velinformert. Her får du mer kunnskap om hvordan man skal man vinne i konkurransen om nøkkelkundene ved å vise hvordan man skaper verdi for dem. Dette være seg i kundens drift, prosesser eller strategier. Du får ideer til hvordan virksomheten kan bevege seg fra å være leverandør og til å bli kundens strategiske partner. Denne reisen fordrer inngående kunnskap i hvordan man skaper verdi for kundene og at man er en tydelig bidragsyter til kundens suksess – både i dag og i fremtiden.

Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til arbeidet med å opparbeide og forvalte relasjonene til de viktigste kundene – fra å være en leverandør til å bli en strategisk partner.

Kursinnhold:

  • Konsekvenser av forandringer i omgivelsene og kundenes kjøpsprosess.
  • Hva er en nøkkelkunde og hvem er de?
  • Berede grunnen for å bli en strategisk partner
    • Hvordan forstå nåværende posisjon hos nøkkelkunden?
    • Hvordan kartlegge og forstå beslutningsprosess, kjøpsroller, deres interesser og personlighetstyper?
    • Hvordan forstå relevante trender og muligheter kunden er opptatt av?
    • Hvordan evaluere våre styrker og svakheter?
  • Bli en strategisk partner
    • Hvordan skal vi skape enda mer verdi for kundene?
    • Hvordan sikre at våre mål med kunden er basert på verdi for kunde?
    • Hvordan sikre at vi har fokus på det viktigste for kunden?
    • Hvordan sikre at vi involverer alle relevante nivåer i begge organisasjoner?
    • Hvordan sikre kryss-salg og mersalg?
  • Kort om forhandlingsteknikk
  • Key Account-planen – oppfølging og revidering

BEDRIFTSINTERNT KURS; Kurset kan videre leveres som bedriftsinternt kurs etter avtale om tid og sted. Ta kontakt på post@kursmeg.no

INDIVIDUELL KURSDAG; Ønsker du en helt privat kursgjennomgang med åpning for å ta opp dine egne spørsmål mm kan du bestille en individuell kursdag, kun for deg alene med foreleser/konsulent, for kr. 8.950,- + mva. Ta kontakt på post@kursmeg.no for å avtale dato, sted og tid og for å bestille individuell kursdag.

Nettkurs fungerer slik:

Før kurset: Du mottar bekreftelse på kursplass ved bestilling. Før kursstart mottar du e-post med link til nettkurset som vil foregå i Teams, og til din Dropbox-mappe. I mappen er det kursmateriell, oppgaver, aktuelle artikler og linker, sjekklister, dokumentmaler med mer. Dette er materiell som brukes under kurset i tillegg til en del faglig stoff du kan arbeide med, og lese deg opp på når det passer best for deg.

Kursdagen: Logg deg på nettkurset ved å benytte mottatt link. Kursholder gjennomgår kursmateriell, foiler og annet aktuelt materiell. Det er lagt opp til interaktivitet og spørsmål fra deltakere underveis. Det er normalt plass til maks 9 deltakere for å gi rom for dialog og samspill gjennom kurset.

Etter nettkurset: Bilder av Whiteboard-gjennomganger, eventuelle fasiter til oppgaver (avhengig av kurstype), samt andre hjelpemidler som har blitt brukt gjennom kurset, lastes opp i Dropbox-mappen. Du kan kontakte vår supportavdeling for eventuelle spørsmål eller for å ta opp forhold som du kanskje fant vanskelig å ta opp under selve kursgjennomgangen, etter kurset.

Omtaler

Det er ingen omtaler ennå.

Bare innloggede kunder som har kjøpt dette produktet kan legge igjen en omtale.